Allmän information: Furbo Aps Aktiebolag CVR 35403884 Strandvej 3, 7860 Spøttrup E-postadress: info@3-nordic.dk Telefonnummer: +45-20425653 Betalning Alla priser på 3-nordic.se är i svenska kronor och inkl. moms. Priserna är exklusive installation/anslutning. Priserna är dagspriser och alla avtal är på danska. Reservationer görs för: Prishöjningar, valutaförändringar, force majeure, skatteförändringar, slutsålda varor, restorder, uteblivna varor och skrivfel Betalning på 3-nordic.se är onlinebetalning med kort, Klarna, mobilepay eller kontoöverföring. Följande kort/mobilpay kan användas: Dankort Vi såg MasterCard Mobilepay
Beloppet dras först från ditt kort när varan skickas. 3-nordic tar inte ut några avgifter för kortanvändning Kontoöverföring Vid betalning via banköverföring ska betalningen vara på vårt konto senast 5 arbetsdagar innan varorna lämnar lagret. Klarna För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation. Leverans: Vi levererar endast till adresser i Sverige. Varor levereras uteslutande på vardagar och alltid på gatuplan (till trottoarkanten). Leverans av mindre försändelser sker med GLS där du vid beställning av varor kan välja mellan 2 leveranssätt. GLS kontaktar kunder innan leverans. Leverans av större sändningar sker med Thortrans. Thortrans kontaktar kunder innan leverans Leveranstid: Leveranstiden varierar från produkt till produkt - kan ses som information i butiken under respektive produkt.
Varor i lager levereras inom 4-8 arbetsdagar.
Pris Leverans: Alla köp över 750 Sek. levereras fraktfritt. Köp under 750 Sek kostar 104 Sek med avhämtning i GLS paketbutik Om varan inte tas emot: Om du trots överenskommelse inte kan ta emot varan och det inte finns möjlighet att placera varan, kommer en ny leverans att göras enligt nytt avtal med dig. Vid ny leverans betalas en ny frakt av dig. 3-nordic kan inte hållas ansvarig för utgifter i samband med försenad leverans, transportskada eller annat som leder till förlust eller hantverkares utgifter. När varan tas emot: Vid mottagande av varan undertecknar du att du har mottagit varan och att varan inte har några synliga transportskador. Om förpackningen är trasig/skadad ska du undersöka varan och om den är skadad tar transportören tillbaka varan. Om förpackningen är skadad är det viktigt att detta noteras på fraktsedeln vid mottagandet. Ångerrätt Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du tar emot din vara, eller tar den sista varan i fysisk besittning, vid överenskommelse om flera olika varor som beställs i en beställning och levereras individuellt. Du måste meddela oss inom 14 dagar från mottagandet att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska lämnas via vårt infomail I din anmälan ska du tydligt göra oss uppmärksamma på att du önskar utnyttja din ångerrätt. Du kan inte ångra det genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att samtidigt tydligt meddela oss om detta.
Lämna tillbaka Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returfrakten av varan. Du bär risken för varorna från tidpunkten för leverans av varorna. Saknade originalförpackningar kan innebära en värdeminskning, så för att vara säker på att få tillbaka alla pengarna rekommenderas att varan returneras i originalförpackning. På grund av sin natur kan vissa varor inte returneras med vanlig post. Detta gäller: tunga möbler som kräver en större lastbil. Kostnaderna för retur beräknas uppgå till ca. Sek: 500 Varor undantagna från ångerrätten Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten: Där varan och köpeskillingen byts ut samtidigt som avtal träffas utanför näringsidkarens verksamhetsställe, om köpeskillingen inte överstiger 350 DKK. Leverans av varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch, Varans skick när du skickar tillbaka den Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde . Återbetalning av köpesumman Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen. Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödiga försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
Om du ångrar köpet: Vi hämtar varan hos dig - efter överenskommelse. Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott. Klagorätt Köplagens bestämmelser om fel kan tillämpas vid köp av varor. När du handlar hos oss som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende. Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt att varan saknas. Om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid. Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i orden Varan skickas till: När du returnerar varan, vänligen beskriv problemet så detaljerat som möjligt. Vi tar varken emot paket utan distribution eller paket skickade av postförskott. Personuppgiftspolicy För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information: Namn, adress, telefonnr. och e-postadress. Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig. Personuppgifterna registreras hos EKF Living och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Den personuppgiftsansvarige på www.3-nordic.dk är ägare till företaget. Din information lämnas inte vidare eller säljs inte till tredje part.) Som registrerad hos 3-nordic har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till: vår infomail
Hos 3-Nordic.dk finns prismatchning på alla varor. Detta är en garanti för att våra kunder alltid är garanterade det billigaste priset för de produkter vi säljer. Garantin gäller före köp och upp till 14 dagar efter ditt köp. Varför prisgaranti? Vi försöker alltid sälja varor till rätt pris och övervakar därför kontinuerligt till vilka priser våra konkurrenter säljer liknande varor. Vi vill definitivt ha de bästa priserna på marknaden! Om våra kunder mot förmodan hittar en liknande produkt billigare sänker vi omedelbart priset eller betalar mellanskillnaden. Hur fungerar det? Hittar du en liknande produkt som matchar vår produkt kontaktar du vår servicemail med dina uppgifter så återkommer vi inom 1-2 arbetsdagar med resultatet av priskontrollen, efter att vi har undersökt ärendet. Vilka villkor måste uppfyllas? Följande villkor måste vara uppfyllda för att vi ska acceptera en ev återbetalning av ett belopp: - Högst 14 dagar måste gå från fakturadatum tills du skickar din förfrågan till oss. - Det måste vara exakt samma föremål. - Priset måste vara från en webbutik med danskt momsnummer. - Varan måste finnas i lager i webshopen - Priset i webbshoppen får inte vara ett erbjudandepris eller reducerat pris på något sätt. - Priset måste vara jämförbart när det gäller frakt och betalningsavgifter. Har du frågor om vår prismatchning är du alltid välkommen att kontakta oss via telefon eller mail. Villkoren uppdaterades senast den 1 april 2022